Jak samostatně odstranit drobné poruchy na vašem vozidle?

Jak samostatně odstranit drobné poruchy na vašem vozidle?

Každý automobil se skládá z tisíců vzájemně spolupracujících součástek, které se čas od času pokazí. V některých případech je možné odstranit poruchu vlastnoručně, bez ztráty času a peněz u automechanika. Během letní sezóny se vlastní řešení může stát dokonce nutností. Některé servisy mají letní přestávky, jiné jsou až příliš zaneprázdněné a na příjezd odtahového vozidla můžeme čekat i přes hodinu.

Propíchnutá pneumatika

Nejčastějším typem havárie bývá poškození kola. Stačí, když automobil najede na hřebík či šroub nebo když ve chvilce nepozornosti řidič najede na obrubník nebo hranu výtluku na vozovce a neštěstí je na světě. V mnoha nových automobilech se místo rezervního kola nachází opravářská souprava, umožňující utěsnění a nafouknutí pneumatiky, aby bylo možné dojet do nejbližšího pneuservisu. Jedná se o velmi pohodlné řešení. Provizorní oprava kola nevyžaduje použití síly a trvá doslova několik minut, což je obzvláště důležité, když ji musíme provést na krajnici rušné cesty. Proč vlastnit takovou soupravu? Kromě komfortu a bezpečnosti práce oceníme např. sprej s těsnící hmotou K2 Tire Doktor za situace, když si při vyjmutí rezervy uvědomíme, že jsme zapomněli na její kontrolu a pravidelné dofouknutí. A bez vzduchu daleko nedojedeme.

Prasklina na skle, utržené zpětné zrcátko

Ani těm největším nepřátelům bychom neměli přát problémy s čelním oknem. Praskliny na skle mohou omezovat zorné pole a podobně jako utržené zpětné zrcátko jsou v případě policejní kontroly důvodem k odebrání řidičského průkazu. Výměna okna je však nákladnou a poslední možností. Prasklinu je možné zamaskovat a zabezpečit před zvětšování opravářskou sadou K2 Glass Doctor. Ta obsahuje průhlednou pryskyřici a speciální aplikátor, s jehož pomocí se defekt důkladně zaplní. K připevnění utrženého zrcátka je potřeba použít lepidlo určené pro spojování materiálů ze skla, kovu či keramiky.

Páska na vše

Pamatujete si seriál MacGyver? Jeho hlavní hrdina dokázal s pomocí lepicí pásky opravit skoro všechno. Přestože se každý den nesetkáváme s podobnými výzvami, měli bychom s sebou v přihrádce vozit opravářskou pásku. Obzvláště důležitá je páska k utěsnění prasknutých hadic chladicí soustavy. Vyplatí se mít rovněž izolační pásku, která usnadní provedení drobných oprav na elektrickém vedení. Páska K2 Magic Band je elastická a odolná vůči teplotám do 260 °C, a proto je spektrum možností provedení oprav s její pomocí opravdu široké.

Netěsnící chladič

K poškození chladiče může dojít v každém automobilu – postačí, když do něj narazí větší kámen. Únik chladicí kapaliny nutně neznamená nezbytnost výměny celého chladiče – což ani není během víkendu možné. Proto se vyplatí použít utěsňovač chladiče. Částice v něm obsažené se dostanou do poškozeného místa a zabrání dalším únikům.

Skřípající panty nebo zasekávající se zámek kufru

Pokud panty a zámky v automobilu přestávají poslouchat a při každém použití hlasitě skřípou, je potřeba sáhnout po multifunkčním spreji (např. K2 07). Nejenomže zmenší tření mezi elementy, ale vytlačí z nich také vodu.

Ucpaný filtr DPF

Filtr DPF, zachycující částečky saze, je povinnou výbavou moderních dieselů. Při vysokém počtu najetých kilometrů nebo jízdě v městském prostředí dochází k ucpání filtru. Naštěstí existuje alternativa k nákladné výměně DPF nebo servisnímu očistění filtru. Stoupenci samostatné opravy aut by měli vyzkoušet K2 DPF Cleaner. Produkt určený k čištění filtru pevných částic se aplikuje do jeho vnitřku, a to po vyšroubování teplotního nebo tlakového čidla. Po zašroubování čidla je nutné zapnout motor na 15 minut a následně absolvovat půlhodinovou jízdu. Nejlépe po cestách, které umožní udržení rychlosti nejméně 80 km/h – potenciální zbytky saze se spálí a budou vytlačeny z filtru.

Nehoda se může přihodit za jakékoliv situace. Je dobré vědět, jak si s ní poradit zejména za situace, kdy se nejbližší mechanik nachází několik desítek kilometrů daleko.

Odeslat článek známému   Vytisknout